HORVÁTH EDIT

Továbbképzés Dublinban

2019. július 08 - július 19.

2019 júliusában kéthetes IKT továbbképzésen vettem részt Írországban, Dublinban. A választásom azért esett erre a tanfolyamra, mert szerettem volna a módszertani eszköztáramat bővíteni az IKT alkalmazások területén. A helyszínválasztásban pedig szerepe volt korábbi írországi utazásomnak, mely során már három évvel ezelőtt elhatároztam, hogy dublini továbbképzést választva egy kicsit hosszabb időre visszatérek, hogy jobban megismerjem a várost is.

A kurzusom címe: Educational Apps and Audiovisuals in Classroom.

Szervező: Europass Teachers Academy

Helyszín: Ulearn School

A kéthetes kurzus első hetében egy 14 fős csoportban ismerkedtünk főként a kép- és filmszerkesztéssel. A csoportban négyen voltak Franciaországból (pontosabban a Reunion Islandról, Franciaország tengeren túli területéről), négyen Németországból, egy tanárnő Szlovéniából, egy Spanyolországból, négyen voltunk Magyarországról.

Megismertük az audiovizuális források kezelését, néhány ingyenes kép- és videoszerkesztő szoftvert. Ezek segítségével például aktív képet hoztunk létre, illetve filmet készítettünk. A tanultak alkalmazásával csoportmunkában kisfilmet  forgattunk: ötlet, terv, forgatás (kompozíciók, beállítások), vágás, szerkesztés, feliratozás.

A mindössze két óra alatt elkészített kisfilm humorosan mutatja be az iskola keresését. Itt tekinthető meg: https://youtu.be/5xxLYi_MBLE

Az első heti csoportunk:

Csoportkép_első hét.jpg

Már az első héten is, de a második héten hangsúlyosan többféle oktatásban használható app-ot ismertünk meg, és alkalmaztunk tanulói és tanári oldalról egyaránt. Ezek az online kommunikáció és együttműködés, online csoport/tanterem szervezésének területén nyújtanak motivációs lehetőséget.

A második heti kurzus 11 résztvevője között 9 angoltanár volt. Heten egy luxemburgi iskolából jöttek, egy osztrák tanárnő, és hárman voltunk magyarok.

A második heti csoportunk:

A tanult alkalmazásokról hamarosan külön összefoglalót készítek.

Az iskola közös kirándulást és sétát szervezett, mely során a Moher sziklákhoz utaztunk, illetve az iskola környéken lévő látnivalókkal ismerkedtünk meg, de a látnivalók nagy részét magunk fedezhettük fel. Tanárainktól és egymástól is ötleteket kaptunk a programokhoz.

A két hét során így ismereteket szereztem Írországról, történeleméről, kultúrájáról, sok nevezetességet tekintettem meg, a múzeumokat főként délelőttönként, hiszen óráink mindig délután voltak.

Dublin: A St. Stephens' Green környéke

Iskolánk a Ulearn School e nagy közpark közelében volt. Így már az első tanítási napon a parkkal ismerkedtem, de fotós és videós feladataink nagy részét is itt készítettük el.  Július 10-én szerdán délelőtt az iskola környékén tettünk közös vezetett sétát.

Dublin 1. hét:

Az első héten megnéztem két templomot, a Szt. Patrick Katedrálist és a Christ Church-t. Ez utóbbiban hangversenyen is jártunk.

Jártam a viking időszakot és a középkori Dublint bemutató Dubliniában, a Nemzeti Galériában és a Természettudományi Múzeumban, valamint a Dublin Kastélyban.

Nagy élményt jelentett a Riverdance előadás csütörtök este. Az előadás után ismét megállapíthattam, hogy "kicsi a világ", hiszen egy boronkays kolléganővel, Paku Beával találkoztunk.

Moher sziklák

Július 13-án szombaton kirándulni mentünk Írország nyugati részébe, a Moher sziklákhoz, útközben megálltunk Galway-ben.

Howth

Vasárnap kirándulást tettem Howth-ba a tengerpartra, ahol a kikötőben kishajóra szálltam, majd egy túrát tettem a félsziget gyönyörű partvidékén.

Dublin 2. hét

A második heti délelőtti programom rendkívül változatos volt.

Hétfőn az egykori börtön, a Kilmainham Gaol, majd az Ír Nemzeti Háborús Emlékpark megtekintése után a Phoenix Parkban még a Wellington obeliszk  fért bele a délelőttbe.

Kedden az ír sportoknak otthont adó stadionba, a Croke Parkba látogattam, mely Európa 3. legnagyobb stadionja.

Szerdán újra az ír történelemmel való ismerkedés következett interaktív módon az EPIC-ben, az ír emigrációval foglalkozó múzeumban.

Csütörtökön az archeológiai múzeumot és a 19-20. századi dublint bemutató kis múzeumot, a Little Museum of Dublin-t tekintettem meg.

Pénteken Malahide-ba látogattam, ahol egy gyönyörű kastélyt néztem meg és a parkjában sétáltam.

Szombaton, a hazautazás napján még besétáltam a Trinity College-ba,  majd a City Hallba, ahol szintén történeti kiállítás volt. Ezután a Chester Beatty könyvtárt néztem meg.

A repülőtéri buszra szállva még egy pillantást vethettem több nevezetességre, és búcsút vettem Dublintól.

Sok új ismerettel és rengeteg élménnyel gazdagodva tértem haza.